Je
tomu právě dva roky, co se na trhu objevila rytmická hra z dílny Square
Enixu, který je majitelem značky Final Fantasy. Tato hra dostala název
Theatrhytm: Final Fantasy a vyšla exkluzivně pro handheld 3DS od Nintenda.
Právě tu si v následujícím review rozebereme. Důvodů je hned několik... ať už třeba to, že se jedná o typ hry, který ne každý preferuje a zvolí si ho, nebo to, že za 2
měsíce vychází druhý díl tohoto rytmického spin-offu s podtitulem Curtain
Call.
Hra
obsahuje skladby z prvních 13 dílů Final Fantasy a to pouze z těch
hlavních, nikoliv z odboček. Standartně se ve hře nachází 5 písní
z každého dílů plus několik bonusových, což nám ve finále hodí číslo
převyšující 80 skladeb, což je na tento druh her poměrně hodně. Na druhou
stranu musíme uvést fakt, že 2 skladby pro každý díl, jenž patří do kategorie Opening a Ending Theme nemají klasický gameplay, který si vysvětlíme níže, ale
pouze hrají vedlejší roli a jako jediné se dají přeskočit. Na druhou stranu máte možnost navštívit nintendo shop, kde se dá velké množství skladeb
dokoupit za cenu kolem 30 Kč jednu skladbu.
Během
samotného hraní zjistíte, že kromě rytmiky, na které hra staví je zkombinována
i s prvky RPG a tak si do svého týmu můžete vybrat 4 hrdiny napříč všemi
13 díly. Z každého dílu jsou samozřejmě jen některé postavy a ne celá
soupiska, jak by si někdo mohl myslet. Většinou tu máte samozřejmě na výběr
hlavní postavu každého dílu a poté jednu z vedlejších, přičemž u některých
dílů naleznete i 3 zástupce. Krásným příkladem je Final Fantasy 7, který zde
nabízí hrdiny Clouda, Aerith a také Sephirotha. Za hraní získáváte zkušenosti a
díky nim si vaši hrdinové zvyšují level a odemykají si nové schopnosti, díky
nimž je poté dohrání skladeb jednodušší. Postavy rovněž disponují 4 základními
vlastnostmi, jimiž jsou síla, magie, hbitost a štěstí. Každá z těchto
vlastností má jiné uplatnění a že každá postava má jednu tuto vlastnost primární, díky čemuž se navyšuje rychleji než ty ostatní.
Hra
rovněž obsahuje několik módů, které si můžete zahrát. Jako první si určitě
zahrajete série (všechny jdou poté hrát i samostatně a to na všechny tři obtížnosti, jimiž jsou základní, expertní a ultimátní), které obsahují všech 5
skladeb. Jak jsem již zmínil Opening a Ending Theme fungují na jiné bázi než
ostatní skladby. Nezískáváte za ně žádné zkušenosti ale pouze Rhytmii, což je
v podstatě bodová forma melodie, jenž jste nasbírali. V průběhu
těchto dvou skladeb pouze vidíte, jak na obrazovce přilétají noty a prochází
skrze krystal. V danou chvíli pak musíte na dotykovém displeji ťukat na
obrazovku a tím noty sbírat. Zbylé tři druhy skladeb, na něž můžete během hraní
narazit jsou BMS – Battle Music Stage, FMS – Field Music Stage a EMS – Event
Music Stage. Každá z nich je naprosto odlišná a vyžaduje i jinou strategii
hraní, využití postav a jejich schopností. V případě BMS se jedná o
rychlou, agresivnější formu hudby, kde naráz vidíte všechny vaše postavy a
jakmile zasahujete noty na obrazovce, tak tím zraníte nepřítele, kteří proti
vám nastoupí. V závislosti na tom, kolik jich zabijete, jste pak odměněni
úměrnou dávkou zkušeností a vaše postavy mohou rychle postupovat vzhůru. Na
tento druh kol je nejlépe samozřejmě použít postavy, které mají jako primární
vlastnost sílu nebo magii. Na rozdíl od BMS v FMS musíte používat postavy
s vysokou hbitostí, protože tyto úrovně obsahují klidnější druh hudby a
vaše postava neustále putuje kupředu určitou lokací, přičemž může narazit na
NPC postavy, které vás obdarují nějakým tím pokladem. Jako poslední tu máme
EMS, které vždy obsahuje na pozadí video obsahující ty nejdůležitější a
nejepičtější momenty z každého dílu, přičemž mě osobně přišel tento druh
skladeb nejobtížnější.
V pozdější
fázi hry rovněž můžete hrát speciální skladby v režimu Chaos Shrine. Tento
mód obsahuje asi 20 skladeb, které v sérii nenajdete, což opět obohatí
herní zážitek. Aby toho nebylo málo, tlačítka, které v tomto režimu musíte
aktivovat během hraní jsou náhodně složené a tak existuje několik milionů
možných kombinací, na které můžete narazit. Každá Dark Note v Chaos Shrine
obsahuje celkem 2 skladby. Tou první je adventurní FMS hudba a po ní následuje
bojová BMS, která obsahuje monstra podle počínání v prvním kole. V BMS
navíc po likvidaci 3 monster narazíte na bosse, který u sebe má speciální
předměty nebo střepiny krystalů, které jsou potřebné pro odemknutí dalších
postav. Velkou výhodou tohoto módu je i to, že ho můžete pomocí Street Passu
hrát online s kamarádem. Díky všem těmto režimům není problém dostat se na
herní dobu okolo 150-200 hodin, abyste všechno odemknuli a stali se opravdovými
mistry.
Na
rozdíl od ostatních rytmických her jako například Rockband nebo Guitar Hero zde
nemačkáte tlačítka, ale plně využíváte dotykový displej. Ve hře se nacházejí
celkem 3 druhy tlačítek nazvané Push, Hold a Slide. U tlačítka Push stačí pouze
poklepnout stylusem na dotykovku ve správný moment a máte splněno. Pokud se
jedná o tlačítko Slide, tak vizuálně je obdobné jako push, ale obsahuje uvnitř
i šipku a pro správnou aktivaci musíte na obrazovku klepnout a následně táhnout
ve směru, kterým ukazuje šipka. Tyto tlačítka jsou nejzrádnější v celé
hře, protože v závěrečných fázích na vyšších úrovních dokáží tyto tlačítka
rotovat a vy i přesto musíte zachytit ten správný směr. Poslední druhem je
Hold, u něhož musíte tlačítko zasáhnout a držet stylus na obrazovce, tak dlouho
než bude lajna ukončena druhý tlačítkem, kde musíte stylus zase nadzvednout.
V případě FMS stage rovněž musíte kopírovat určitý tvar křivky, který na
obrazovce uvidíte, zatímco v EMS a BMS stačí jen držet stylus na
obrazovce.
Jak
již bylo uvedeno, tak krom samotných zkušeností vaše postavy získávají i
Rhytmii a za ni mohou odemknout spoustu bonusového obsahu, což celkově
prodlužuje dobu, kterou hru můžete hrát. Celkem se dá získat 99 999 rhytmia
bodů, přičemž v průměru získáte za písničku okolo 100 bodů (existuje
spousta proměnných, kterými lze toto číslo ovlivnit). To samozřejmě není vše,
protože hra obsahuje i vlastní set trofejí, které můžete získat splněním
určitých úkonů jako například dohrát všechny skladby na nejtěžší úroveň, získat
nejlepší bodové hodnocení či použít všechny dostupné předměty ve hře.
Po grafické
stránce si hra nevede vůbec špatně i přesto, že vyšlo na 3DS. Vizuální stránka
je poměrně jednoduchá, ale i přesto dostatečně dokresluje podstatu hry a fakt,
že se jedná o rytmickou hru a nikoliv RPG. Postavičky jak je patrno už ze
screenshotů vypadají trochu jako hadrové panenky. Výhodou jednodušší grafiky je
pak to, že po dobu hraní nemáte ani minimální problémy s framerate a hra
běží plynule bez jakýchkoliv záseků. Hudební doprovod pak tvoří ty největší
hity jednotlivých dílů a člověk si tak říká, zdali si přát něco lepšího protože
skladby jako One Winged Angel, Dancing Mad nebo Clash on the big bridge jsou opravdu
nezapomenutelným zážitkem, který se vám vryje do paměti zlatým písmem.
Theatrhytm
Final Fantasy patří do dnes již poměrně velké rodiny rytmických her, která je navíc
obohacena o RPG prvky. To vše je doplněno o úžasný herní soundtrack napříč
téměř 25 lety života, po které nás Final Fantasy doprovází. Tuto hru bych
doporučil jak fanouškům této série, tak i úplným nováčkům, kteří s ní ještě
nejsou nijak obeznámeni. Jedná se totiž o jednu z mnoha skvělých
exkluzivit, které si jinde než na 3DS nezahrajete a ať už se rozhodnete šáhnout
po prvním dílu, nebo počkat na ten druhý, tak rozhodně věřím, že neuděláte
chybu.
Konečný verdikt: 85/100
Žádné komentáře:
Okomentovat