pondělí 15. prosince 2014

Final Fantasy 8 (Návod)

1) Disk 1

1.1) Zahrada Balamb

Po vašem probuzení si promluvte s doktorkou Kadowaki, pojmenujte si vašeho hrdinu (Squall) a do pokoje se dorazí vaše instruktorka Quistis. Následujte ji do třídy, počkejte, až skončí její instruktáž a opět si promluvte s Quistis, která vám řekne, že pokud nesplníte zkoušku v ohnivé jeskyni, tak nebudete schopni zúčastnit se zkoušky SeeD. Poté se vraťte do své lavice, prozkoumejte ji a objevíte studijní panel. Zapněte ho (Turn on the power and…), klikněte na Tutorial a budou vám přiděleni dva ochránci (GF) Quezacotl a Shiva. Následně počítač vypněte, opusťte třídu a vydejte se směrem k obrazovce, kde do vás vrazí studentka. Řekněte ji, že na prohlídku zahrady nemáte čas (Don´t have the time), pokračujte doprava a před výtahem si promluvte s mužem, od kterého získáte zdarma 7 karet. Sjeďte výtahem o patro níž, seběhněte po schodech dolů a zde můžete čas od času vidět, jak z levé strany probíhá malý chlapec, od kterého můžete vyhrát vzácnou kartu MiniMog. Poté se vydejte do knihovny, kde v jedné z polic najdete magazín Occult Fan I a můžete se následně vydat do části Cafeteria. Zde si v zádní části promluvte s dvojicí mužů u stolu napravo a zahrajte si karty s tím vzadu (…The guy in the back), který u sebe má další vzácnou kartu: Quistis. Následně se vraťte do hlavní haly poblíž výtahu, utíkejte na jih a dostaňte se až k přední bráně, kde na vás bude čekat vaše instruktorka. Opět si s ní promluvte, nechte si vysvětlit, jak fungují ochranné síly (GF: Guardian Force) a jakmile se k vám přidá, tak se opusťte zahradu Balamb a dostanete se na mapu světa. Zde se vydejte na východ a vstupte do jeskyně.


1.2) Ohnivá jeskyně

Po vstupu utíkejte kupředu, vyslechněte si další tutoriál od Quistis a opodál si promluvte se strážci a řekněte jim, že jste připraveni. Následně si ještě vyberte časový limit, který vám vyhovuje a vstupte do útrob jeskyně. Zde se přímočarou cestou probojujte kupředu a z monster jménem Buel vytáhněte pomocí Draw magii Blizzard. Následně pokračujte až na konec jeskyně, kde vás čeká souboj s ohnivým GF jménem Ifrit. Na toho používejte ledové kouzlo Blizzard a vaši ledovou GF Shivu. Jakmile Ifrita porazíte, tak získáte jeho kartu a budete moci jeskyni opustit. Vraťte se zpět na mapu světa a odtud do zahrady Balamb.

1.3) Zkouška SeeD


Vraťte se do hlavní haly, použijte centrální počítač a přemístěte se do části Dormitory. Tam utíkejte dozadu a dostanete se do Squallova pokoje, kde si rovnou můžete uložit hru. Poté vstupte do pravé místnosti, převlečte se do uniformy visící nad postelí, opusťte pokoj a hra se přenese zpět k terminálu, kde vám Quistis sdělí, že k vám byl přidělen další student jménem Zell a také vůdce jednotky Seifer. Po krátké animaci se vydejte za ostatními a automobilem zamiřte do města Balamb, které se nachází západně od Balamb Garden. V přístavu nastupte do připravené lodě, na palubě si vyslechněte váš úkol a jakmile si se všemi promluvíte, tak zvolte možnost Do nothing. Následně poslechněte Seifera a vydejte se na palubu, čímž aktivujete další úžasnou animaci, po jejímž skončení se ocitnete ve městě Dollet.

1.4) Dollet

Opusťte pláž, vyběhněte po schodech nahoru a uložte si u savepointu hru. Pak se ulicemi probojujte až na malé náměstí, kde zlikvidujte dalšího vojáka a pravou uličkou vzadu se vydejte k autu. Za ním objevíte další vojáky, kterých se zbavte a vraťte se za Seiferem, který vám sdělí, že počkáte na další odpor. Na nic tedy nečekejte, pokuste se náměstí opustit ulicí v levém spodním rohu a uslyšíte střelbu. Po odbití zvonu a krátkém vyčkání, si znovu promluvte se Seiferem a jakmile uslyšíte zavýt psa, tak uvidíte skupinu Galbadianských vojáků, kterou pronásledujte. Přeběhněte přes most směrem na západ, doběhněte nahoru na kopec a tam se Seifer od vaší skupinky trhne a jeho místo zaplní dívka jménem Selphie. Seskočte za ní z útesu, vstupte do věže a poté, co si uložíte hru, tak vyjeďte výtahem nahoru, kde se setkáte s Biggsem a Wedgem. Jakmile započne souboj, tak na ně používejte hlavně vaše GF a snažte se je zabít oba najednou. Následně začne i druhá část boje proti většímu bossovi jménem Elvoret, ze kterého hned na začátku vysajte pomoci schopnosti Draw další GF Siren. Poté ho častujte útoky vašich GF a v případě, že vám klesne zdraví, tak použijte předmět  Potion nebo magii Cure pro vaše vyléčení. Jakmile souboj dotáhnete do konce a Elvoret bude poražen, tak získáte magazín Weapons Monthly March Issue. Pak začne 30 minutový odpočet, ve kterém se budete muset vrátit na pláž. Sjeďte výtahem dolů, opět si uložte hru a vydejte se na cestu zpět. Hned jak vylezete z věže, tak vás napadne mechanický pavouk, kterého musíte omráčit (je slabý proti elektrickým útokům) a jakmile se tak stane, tak současně zmáčkněte R2 + L2 a vaše postavy budou moci utéct z boje. Tímto způsobem si v časovém limitu pročistěte cestu do přístavu a tam shlédněte animaci, která vyvrcholí vaším útěkem z Dolletu.

1.5) Inaugurace

Z přístavu ve městě Balamb si to namiřte zpět do Balamb Garden, v hlavní hale si u počítače promluvte s Quistis, Xu a ředitelem Cidem a následně se vydejte uličkou doprava. Tam narazíte na Seifera, se kterým si promluvte a poté se vraťte k hlavnímu počítači. Od něj vyběhněte po schodech k výtahu, vyjeďte do 2. patra a počkejte, dokud nebude ukončeno hodnocení zkoušky. V kanceláři ředitele Cida vám bude sděleno, že jste splnili zkoušku a poté od ředitele dostanete tzv. Battle Meter, který je přístupný v menu pod položkou Tutorial. Následně se vrátíte do 2. podlaží, kde vám ostatní zatleskají a uvidíte tabulku s hodnocením. Jakmile se ocitnete ve vašem pokoji společně se Selphie, tak si v ložnici napravo vezměte SeeD uniformu a promluvte si se Selphií. Po skončení oslav se vraťte do svého pokoje, převlečte se do normálních šatů a zamiřte do tréninkové oblasti, kde na vás bude čekat Quistis. Promluvte si s ní, pokračujte dál a v tréninkové oblasti najděte Save Point. Od něj pokračujte dozadu do tajné oblasti, kde bude následovat další krátký rozhovor s Quistis. Následně se vydejte na cestu zpět a narazíte na mladou dívku, kterou napadne boss Granaldo. Souboj s ním je poměrně jednoduchý a stačí, když se budete soustředit na používání vašich GF. Znovu se vraťte do části Dormitory, kde vám bude zpřístupněn nový pokoj a vyspěte se.

1.6) První mise

Po probuzení si ve Squallově pokoji vezměte magazín Weapons Monthly April Issue a zamiřte k přední bráně zahrady Balamb. Po cestě narazíte na Cida, se kterým si po úvodní rozmluvě znovu promluvte a získáte předmět Magical Lamp, který slouží k vyvolání GF Diablos. Pokud se vám ho podaří porazit, tak získáte další GF do vašich řad stejně tak jako jeho kartu. Než školu nyní opustíte, tak se vraťte do hlavní haly, nastupte do výtahu a vyjeďte do 3. patra, kde se nachází kancelář ředitele školy Cida a vyhrajte od něj kartu Seifera. Pak už konečně opusťte zahradu a vydejte se zpět do městečka Balamb na západě. Utíkejte uličkou dolů a povšimněte si dveří po vaší pravici. Těmi bližšími můžete vstoupit do Zellova domu a uvidíte, jak jeho matka umývá nádobí. Na nic nečekejte a vyzvěte ji na souboj, ze kterého můžete získat kartu jejího syna Zella. Pak opusťte dům, dejte se doleva a dorazíte na vlakovou stanici, kde si zakupte jízdenku za 3 000 Gilů. Nastupte do vlaku, promluvte si s členy vaší party a pokračujte do soukromého kupé SeeDu, kde si promluvte se Zellem a získáte výtisk časopisu Pet Pals Vol.1. Následně vaše skupinka usne a vy se ocitnete v jakémsi snovém světě, kde do rukou dostanete novou skupinku vedenou mužem jménem Laguna.

1.7) Lagunův příběh

Nejprve proběhněte lesem, na konci nastupte do připraveného vozu a ten vás odveze do města. Jakmile vystoupíte, tak jděte doprava, utíkejte po ulici přímo za nosem a vstupte do hotelu Galbadia. Po schodech napravo seběhněte dolů do baru, promluvte si se servírkou a nechte se posadit k vašemu obvyklému stolu (Alright, I´m there!). Jakmile se objeví pianistka, tak se k ní přibližte a po krátké scénce se opět posaďte k Wardovi a Kirosovi. Potom vyjděte po schodech zpět k recepci, zeptejte se na pokoj Julie a nechte se tam odvést. Uvnitř si s Julií promluvte a nakonec si pro vás přijde Kiros s Wardem. Krátce poté se Squallova skupinka probudí ve vlaku.

1.8) Timber

Po krátké rozmluvě váš vlak zastaví ve městečku Timber, které bylo vaším dalším cílem. Jakmile uděláte pár kroků po schodech, tak na vás promluví neznámý muž a vy mu musíte odpovědět (But the Owls are still around). Následujte ho na další nástupiště, kde nastoupíte do nové soupravy. Uvnitř si promluvte se Zonem a Wattsem a následně si s druhým jmenovaným zahrajte karty a speciální kartu Angelo. Poté se kolem Zella vydejte dál, doběhněte do pokoje na konci a probuďte Rinou. Následně si s ní promluvte, pojmenujte si ji i jejího psa Angela a vraťte se společně do přední části soupravy, kde se odeberete promluvit si o úkolu. Poté běžte zpět do pokoje Rinoy, vezměte si magazín Pet Pals Vol. 2 a utíkejte zpět za Wattsem, kterému řekněte, že jste připraveni. Přeběhněte přes vagóny, postupně zadejte 3 kódy pro odpojení a sledujte vojáky, kteří chodí na obhlídky. Následně pokračujte pro změnu doprava a celý postup opakujte, přičemž tentokrát budete muset zadat kódů 5. Jakmile získáte prezidentské kupé, tak si s prezidentem zajděte promluvit a zjistíte, že se jedná o dvojníka, ze kterého se vyklube další boss jménem Gerogero. Jakmile se promění, tak na něj začněte používat ohnivá kouzla a několika útoky ho pošlete k zemi. Ve vlaku si se všemi promluvte, nechte odboj, ať se poradí a potom si znovu promluvte s Rinoou. Po ujasnění všech informací si promluvte s Wattsem a řekněte mu, že jste připraveni.

1.9) TV stanice v Timberu

Až vystoupíte na nástupišti, tak se kolem něj dejte doprava a dostanete se k budově novin nazvané Timber Maniacs. Vstupte dovnitř, prohledejte časopisy na zemi a v jedné z hromádek naleznete Girl Next Door časopis. Následně si to zamiřte do hlavní kanceláře vzadu a tam na zemi objevíte vydání Timber Maniacs. Opusťte budovu, promluvte si s mužem napravo od vchodu a ten vám řekne, že pokud se chcete dostat na TV stanici, tak byste si měli promluvit s ženou ze sousedství. Vstupte tedy do domu napravo, vyzpovídejte ženu a vyběhněte po schodech do 2. patra, kde otevřete okno. Následně se podívejte ven, shlédněte situaci v pokoji a opusťte dům. Pokračujte doprava, po schodech vzadu nalevo seběhněte dolů k hospodě a zabijte dvojici vojáků, která na vás zaútočí. Poté vstupte do baru, promluvte si s ženou nalevo a ta vám řekne, co má podnapilý host rád, zdali hořké (Bitter) nebo sladké (Sweet) pití. Poté si opilce prohlédněte (Observe) a zjistěte jakou etiketu má na láhvi, možnosti jsou Red, Yellow a Green. Podle této legendy mu kupte pití (Krakka je Bitter Red, Mimett je Sweet Red, Tantal je Sweet Green, Reagan je Bitter Green, Curiel je Sweet Yellow a Sylkis je Bitter Yellow). Za odměnu vám uvolní průchod a také získáte kartu Forbidden. Zadními dveřmi se vydejte ven, po schodech vyběhněte nahoru a po kratší rozmluvě shlédněte projev na velkoplošné televizi. Pokračujte na stanici, kde se stanete svědky Seiferova jednání, následujete ho do místnosti nalevo a jakmile vše skončí, tak se vraťte zpět do baru. Zde se po krátké rozmluvě vraťte k Timber Maniacs a vstupte do domu napravo, kde si se všemi promluvte. Poté si v  Pet Shopu kupte obě vydání magazínu Pet Pals Vol. 3 a 4 a kolem novin se vydejte na východ. V další části objevíte Zoneho, který vám rozdá jízdenky na vlak a vy se tak budete moci vydat dál doprava. Zde jen vyběhněte po schodech, přeběhněte přes můstek a nastupte do vlaku, kde si po krátkém dialogu promluvte se Zellem a vysedněte poblíž East Academy. Nyní se vydejte na západ ke skalám, mezi kterými je les. Krátce poté, co do něj vstoupíte a se všemi si promluvíte, tak znovu upadnete do spánku, kde se ujmete Laguny.

1.10) Laguna v Estharu

Vydejte se dolů po cestě na výkopovou síť, porazte vojáky Estharu a pokračujte po cestě napravo až k žebříku, po kterém slezte dolů. Běžte jedinou cestu za nosem a dostanete se do tunelu, ze kterého vede jedna cesta doleva a druhá nahoru. Nejprve si v pravém spodním rohu prohlédněte skruže a objevíte klíč (Old Key), který seberte a nešikovný Laguna ho vzápětí ihned ztratí. Pak pokračujte doleva a dostaňte se k trojici poklopů na zemi. Prozkoumejte ten prostřední, pohrajte si s pákou v pravém horním rohu pasti (Tamper with it) a jděte doprava. Jakmile uvidíte Estharského vojáka, který se propadne dolů, tak se vraťte a stejně tak si pohrajte s pákou napravo. Nyní jděte doprava k rozcestí a pokračujte nazpět k žebříku, po kterém vylezte nahoru. Dostanete se zpět k rozcestí, ze kterého tentokrát běžte doleva. Utíkejte přímo za nosem, slezte po žebříku dolů a v tunelu objevíte u levé zdi kus zničené bariéry. Prozkoumejte ho, seberte Old Key, který opět ztratíte a pokračujte dolů k obrazovce, čímž se znovu dostanete k trojici padacích dveří. Tentokrát si pohrajte s pákou na těch levých a stejnou cestou si to namiřte nazpět k trojici poklopů. Jakmile vstoupíte do části tunelů, tak se vydejte směrem nahoru a po vaší levici uvidíte balvan. Utíkejte dál na sever a na zemi objevíte detonátor s dvěma tlačítky. Zmáčkněte červené tlačítko, shlédněte, jak vzdálenější balvan ucpe díru a otřes otevře levé padací dveře. Poté zmáčkněte modré tlačítko, čímž odpálíte druhý balvan a uvidíte, jak ucpe další díru a díky otřesu se zároveň otevřou pravé padací dveře. Pokračujte dál na sever, přeběhněte přes dlouhou lávku a dostanete se do chodby, kde po levé straně uvidíte zaklíněný balvan. Šťouchněte do něj, pokračujte dál na sever a uložte si u savepointu hru. Nakonec už jen pokračujte cestou nahoru k útesu, kde po několika soubojích končí druhé putování za Lagunu.

1.11) Galbadia Garden

Na mapě světa si to namiřte k nedaleké zahradě a navštivte ji. V hlavní hale si uložte hru, pokračujte dozadu a v další části vyběhněte nahoru po schodech. Dveřmi u spodní strany obrazovky vstupte do čekací místnosti, promluvte si se Zellem a následně i všemi ostatními členy. Až se tak stane, vraťte se do hlavní haly, promluvte si Rajinem a Fujin a zamiřte k přední bráně, kde na vás bude čekat Quistis. Pak následujte Quistis k místu setkání a promluvte si s Rinoou napravo. Během setkání s Martinem se setkáte s novým členem vaší party, kterým se stane Irvine Kinneas, jenž je elitním ostrostřelcem zahrady Galbadia. Po setkání si promluvte s kýmkoliv z vaší party, sdělte nové rozkazy a opusťte zahradu.

1.12) Deling City

Ze zahrady jděte na nedalekou vlakovou zastávku, promluvte si s průvodcem a nastupte do vlaku. Uvnitř následujte Irvine do chodby, pak se vraťte do hlavní části soupravy a jakmile vlak zastaví v Deling City, tak opusťte po eskalátorech stanici. Jděte kupředu, promluvte si s mužem a nechte se zavést do části Caraway´s Mansion, kde zmáčknutím ∆ vystupte. Napravo si promluvte se strážným Carrawayova panství a ten vám řekne o testu, který musíte splnit. Následně zvolte poslední možnost, nechte se vyvést ven z města a zamiřte na severovýchod k hrobce neznámého krále.

1.13) Tomb of the Unknown King

Vstupte do hrobky, jděte dopředu a na zemi objevíte meč, který skrývá ID ztraceného studenta. Nyní se můžete vrátit do Deling City, ale raději vám doporučím zde ještě chvíli pobýt a získat nové GF Brothers. Od meče jděte doprava, doleva, doprava, doleva, doprava a rovně. Objevíte sochu, která se probudí a zaútočí na vás. Jedná se o jednoho z bratrů, kterého můžete rychle a snadno porazit a po souboji využít save point v rohu místnosti. Pak pokračujte dolů k obrazovce, rovně, doprava, doleva, doprava, doleva, doprava a rovně. Zde si z draw pointu v levém rohu vytáhněte kouzlo Float a následně v pravém rohu odstraňte řetěz, čímž uvolníte vodu, která začne vtékat do připraveného průchodu. Pak pokračujte znovu dolů k obrazovce, rovně, doprava, doleva, doprava, doleva, doprava a rovně a v místnosti aktivujte páku na stěně. Nyní jděte dolů k obrazovce, následně pak dvakrát rovně, doprava a dvakrát doleva a měli byste se dostat k padacímu mostu. Přejděte přes něj do malé hrobky a započněte souboj s oběma bratry. Na ty nejprve zakouzlete Float, aby přišli o svou regeneraci a následně je začněte častovat pomocí vašich GF jako jsou Shiva, Ifrit či Quezacotl. Jakmile bude po nich, tak je získáte mezi svá GF a také jejich karty Sacred a Minotaur. Potom hrobku opusťte a pokračujte rovně za nosem, dokud se nedostanete na čerstvý vzduch a odtud na mapu světa. Na té se taky zbytečně nezdržujte a namiřte si to zpět do Deling City.

1.14) Pokus o atentát v Deling City

Vydejte se ke Carawayově panství, strážnému řekněte číslo ID (zadáváte ho odzadu) a uvnitř si promluvte s Rinoou. Po jejím odchodu počkejte na příchod generála Carrawaye, následujte ho po městě a vyslechněte si plán vaší mise. Pak se vraťte do panství, rozdělte se na dvě skupiny a sledujte Carrawaye znovu až k vítěznému oblouku. Tam si s ním promluvte a sledujte ho dál k residenci. Až se situace uklidní, tak se s týmem Quistis vraťte do panství a ujmete se ovládání Rinoy. V pravé části uvidíte poklop kanálu, který prozkoumejte a zvolte první možnost, načež Rinoa sleze dolů. Kanálem jděte pořád doleva, na konci seberte magazín Weapons Monthly May Issue a vraťte se nazpět. Uložte si u savepointu hru, po bednách vylezte nahoru a přeskočte na římsu po vaší levici. Pak po ní pokračujte doleva až k žebříku, vylezte po něm nahoru a shlédněte scénku mezi Rinoou a Edeou. Pokuste se s ní promluvit a shlédněte animaci, ve které vám bude Edea představena v plné kráse. Nakonec se opět ujmete Quistis a její party. Jděte k obrazu v pravém rohu a povšimněte si, že žena na obraze má skleničku v pravé ruce. Jděte doleva, z police si vezměte skleničku a jděte do levého horního rohu obrazovky, kde se ve výklenku nachází socha. Té umístěte skleničku do ruky a objevíte tajnou chodbu, která vás zavede do kanalizace. V první místnosti naskočte na otáčející se kolo, seskočte dozadu k mříži a tou projděte dál do chodby, kde po několika krocích uslyšíte, že odstartoval ceremoniál a hra se přesune ke Squallovi. Mezi davem proběhněte až k rezidenci, vyskákejte po bednách nahoru a pokračujte až na vrchol střechy. Zde už si to jen namiřte dovnitř budovy a narazíte na Rinou a 2 Iguiony, se kterými vás čeká boss battle. Hned na startu z nich vysajte nové GF Carbuncle a zaútočte pomocí GF. Bude vám stačit jeden nebo dva útoky a měli by oba padnout k zemi. Po záchraně Rinoy jděte nazpět a napravo od dveří vedoucí na balkón najdete na zemi poklop. Otevřete ho, vstupte do věže a seberte sniperovku pro Irvina. Po krátké rozmluvě se hra přesune do party Quistis a vy budete muset najít cestu skrze kanalizace. Ta je poměrně přímočará a ani není kam zabloudit, protože vždy půjdou otevřít pouze mříže do přístupné části. Na konci kanalizace si uložte hru u savepointu, vylezte po žebříku do horní části věže a tam aktivujte bránu a rozhlédněte se ven z okna. Jakmile vám Zell řekne, tak přehoďte páku a Edea bude uvězněná v meziprostoru brány. Následovat pak bude souboj Squalla a Seifera, který několika útoky ukončíte a bude následovat druhá fáze boje s Edeou. Během toho se k vám přidají i vaši 2 partneři a tak budete v lehké přesile. Během této části doporučuji neustále používat Carbuncla, který bude odrážet magické útoky a Edea se bude snažit tuto schopnost zrušit, zatímco další dvě postavy na ni budou moci útočit. Jakmile ji porazíte, tak si uložte hru a můžete pokračovat na 2. CD.

2) Disk 2

2.1) Winhill

Po rozmluvě s Ellone opusťte místnost, seběhněte do spodního podlaží a tam si s ní znovu promluvte. Následně opusťte dům a vstupte hospody, která se nachází nalevo od vás. Tam si promluvte s Kirosem a dostanete úkol obhlídnout město. Opusťte hospodu, na náměstí si promluvte s vojáky a postupně prohledejte město, dokud nedojdete k obchodu na jižním konci. Zde Laguna zmíní, že je první obhlídka hotová a tak se budete moci vrátit do hospody, kde si v 2. podlaží promluvte s Raine. Poté se vraťte do svého domu a nahoře se vyspěte v posteli, načež budete přeneseni zpět k vaší hlavní skupině.

2.2) Galbadianská věznice

Promluvte si s Rinoou, shlédněte několik rozmluv a poté, co Seifer vyslechne Squalla si promluvte s Quistis. Zamiřte do podlaží 8, porazte stráže a získejte své zbraně zpět. Hra se přenese zpět do vaší cely, kde po chvíli dorazí Biggs a Wedge, které opět porazte. Vaším cílem je probojovat se do 13. podlaží, kde zachráníte Squalla a s ním aktivujete červené tlačítko v kontrolní místnosti. Až sjedete dolů, tak se vydejte kupředu a po prozkoumání dveří místnost částečně zasype písek a vy uslyšíte střelbu. Následně se dostanete do Zellovi kůže a vaším úkolem bude utéct ve směru hodinových ručiček. Až vás Squall zachrání, tak si vyberte do party 3. člena a pokračujte v cestě nahoru. Jakmile se hra přepne na Irvinovu skupinu, tak s ní pro změnu seběhněte dolů do 3. podlaží a hra vás opět přehodí na Squalla. S ním jděte dál, vyběhněte po schodech u spodní části obrazovky o další patro výš a napravo si uložte hru. Potom pokračujte o další patro výš, průchodem napravo se dostaňte na dlouhý most vedoucí mezi jednotlivými věžemi věznice a přežijte další boss fight, který se dá velmi rychle ukončit za použití vašich GF. Poté už jen opusťte místnost průchodem napravo a pokuste se přejít přes most. Až se tak stane, přeručkujte co nejrychleji doprava a následně si promluvte se Selphie, načež si vyberte partu, která se vrátí zpět do Balamb Garden. Se Squallem už jen nastupte do lokomotivy a vyrazte na cestu.

2.3) Raketová základna Galbadie

S vozidlem se vydejte na mapě směrem na západ a dojeďte až na raketovou základnu (musíte zůstat ve vozidle). Jděte doleva, vstupte do malé budovy a mezi dveřmi po vaší levici prozkoumejte panel. Na ten použijte kartu, kterou Irvine našel v autě a vstupte do další části. Projděte kolem hlídkujícího vojáka, na konci seběhněte po schodech dolů a jděte do části M7, kterou najdete, když půjdete kolem schodiště jakoby směrem k obrazovce. Zde si promluvte s vojáky a ti vás poprosí, abyste předali zprávu o jejich zdržení kolegovi. Vraťte se tedy do předchozí místnosti, projděte dveřmi v horní části do oblasti M6 a zde si promluvte s vojákem vzadu. Řekněte mu, že má pokračovat sám a on vás požádá o předání jeho zprávy. Vraťte se tedy za vojáky do části M-7, předejte jim informaci a oni vás požádají, abyste kontrolu provedli sami. Jděte tedy nazpět do předchozí části, vyběhněte po schodech o patro výš a doběhněte až ke dveřím, u kterých patroluje voják. Řekněte mu, že máte provést kontrolu a on skončí svoji hlídku a vpustí vás dovnitř. Pomačkejte tlačítka na panelu, odstavte přívod energie a opusťte místnost. Hned jak to uděláte, tak přijde hlídka a bude vás chtít obvinit. Řekněte jim, že jste na místo právě dorazili a že je jen jejich představa, že jste vyšli z místnosti. Jakmile vás pustí dál, tak jděte doprava, na konci seběhněte po schodech dolů a řekněte vojákovi, že mu pomůžete. Jděte do části M-6, promluvte si s velitelem a mačkáním □ odtlačte raketomet směrem doprava. Opusťte místnost, aktivujte panel napravo a vyberte terč (Target). Následně zvolte Set Error Ratio, navolte ho na maximum a jděte o obrazovku nazpět. Tam vyberte Data Upload, potvrďte pomocí Yes a počkejte, až se data nahrají. Nakonec se jen odhlaste, jděte dolů a promluvte si s vojákem hlídkujícím u schodiště. Ten nejprve řekne, že nikdo nemůže dál, ale nakonec vás pustí a vy se dostanete do kontrolní místnosti, kde vás čeká souboj s důstojníkem a 2 vojáky. Pak prozkoumejte panel napravo a utíkejte k osobě, která ovládá ten levý. Jakmile ho aktivuje, tak pokračujte do další místnosti, klikněte na další panel nalevo a nastavte si časový limit, který pro jistotu zvolte 20 minut. Následně opusťte základnu, shlédněte odpálení raket a připravte se na souboj s mechanickým bossem BGH251F2. Ten je slabý proti elektrickým a vodním útokům, které používejte jak ve formě magie, tak i vašich GF. Až mu uberete přes 5000 bodů HP, tak stroj vybuchne a vy budete muset dorazit už jen jeho posádku. Po souboji se pokuste opustit základnu, ale zjistíte, že jste uvězněni a tak postavy zůstanou klečet poblíž plotu a vy budete muset vyčkat, dokud se hra nepřesune ke Squallovi.

2.4) Návrat do zahrady Balamb

Vydejte se směrem k hlavní haly a v jednu chvíli vás osloví z ochránců a zeptá se vás, komu přísluší vaše loajalita, jestli Cidovi nebo NORGovi. Na jeho otázku jestli NORGovi odpovězte druhou volbou …I don´t get it a budete napadeni. Vyhrajte tedy souboj a utíkejte dál, přičemž nedaleko turniketů najdete muže, který sedí na zemi. Promluvte si s ním, vezměte si od něj Mega-Potion, který vám daruje a pokračujte do hlavní haly, kde naleznete Raijina a Fujin. Následně se vydejte vlevo nebo vpravo od hlavního počítače a během vaší cesty navštivte každou odbočku a porazte v ní NORGovi následovníky. Jakmile všechny lokace vyčistíte, tak se vraťte do hlavní haly a uvidíte Xu, která vyběhne po schodech k výtahu. Vyjeďte do 2. podlaží, doběhněte na konec chodby a promluvte si s Xu, která vás odvede za Cidem. Ten vám po rozmluvě předá klíč a hra se přenese do výtahu, který se zasekne. Prozkoumejte nejprve panel a ten nebude reagovat. Otevřete proto poklop v podlaze, slezte po žebříku dolů malého tunelu a na jeho konci otevřete další poklop, který vás vpustí do uzavřené části pod zahradou Balamb. Doběhněte k žebříku, po kterém slezte dolů, vstupte do malé místnosti a otáčejte kolem, dokud se vám ho nepodaří otočit. Pak se vraťte o místnost nazpět a slezte po žebříku uvolněnou cestou až úplně dolů. Následně seběhněte po schodech dolů, oběhněte středový sloup a objevíte žebřík, po kterém můžete zamířit nahoru. Jakmile se žebřík odtrhne a vy se dostanete do nepřístupné místnosti, tak aktivujte panel napravo a pak po žebříku v okně slezte dolů za ostatními. Vzápětí utíkejte dolů k obrazovce, povšimněte si blikajícího světla na okrajovém rámu a zatáhněte za páku. Uvolněnou cestou slezte po žebříku dolů, uložte si hru a přehoďte páku. Pokračujte kupředu a napadnou vás 2 bossové Oilboyles, kteří jsou zranitelní vůči ohni. Snažte se používat ohnivá kouzla a vaše GF a jakmile zemřou, tak jděte dál k žebříku a slezte po něm dolů do tajné části. Tam dvakrát prozkoumejte panel a jakmile se aktivuje plošina, tak s ní vyjedete vzhůru a uvedete celou zahradu do pohybu. Poté si promluvte se Cidem, využijte výtahové plošiny a sjeďte dolů. Doběhněte k výtahu, sjeďte do 2. podlaží a utíkejte na konec chodby, kde projděte dveřmi a dostanete se na můstek, kde se spustí krátká animace. Následně ho opustíte a hra se přesune k Cidovi. Po dalších událostech se Squal probudí ve svém pokoji, kde si můžete uložit hru a vydat se do hlavní haly, kde k vám přiběhne jeden z členů fakulty a řekne vám, že vás chce vidět velitel zahrady a že jste získali přístup do patra B1. Jděte tedy k výtahu, nastupte do něj a sjeďte do patra B1. Zde si nejprve promluvte se Cidem a následně vás bude čekat další boss fight s NORGem. Ten je dost jednoduchý a stačí, když se v první části souboje zaměříte na horní kryt a jakmile praskne tak se objeví přímo NORG. Rychle z něho vysajte nové GF Leviathan a zabijte ho za použití ostatních GF, vůči kterým je velmi zranitelný. Po souboji jděte k výtahu, vyjeďte do patra 1F a zamiřte na ošetřovnu (Infirmary). Tam si promluvte se Cidem a jděte do hlavní haly k počítači, kde se potkáte s Xu. Ta vám řekne o blížící se lodi a tak jděte zpět do výtahu, vyjeďte do druhého patra a utíkejte na konec chodby, kde projděte dveřmi na můstek. Po krátké rozmluvě se členy SeeDu, kteří patří k čarodějce, si to namiřte do 1. podlaží do knihovny, kde najdete Ellone. Až se ráno probudíte, tak si vás Cid zavolá a řekne vám váš další úkol. Po jeho vyslechnutí se vraťte k výtahu, sjeďte do 2. podlaží a doběhněte na konec chodby, kde se skrz můstek dostanete do nové části.

2.5) Fishermans Horizon

Jděte do města, v jehož středu se nachází úřad starosty a vstupte dovnitř. Poté vyběhněte po schodech nahoru doprava a promluvte si se starostou Dobem, který je vlastníkem karty Quezacotl. Až si s ním promluvíte, tak utíkejte nazpět a jakmile vyběhněte nahoru ke kolejím, objeví se Flo a řekne vám o vojácích z Galbadie. Vydejte se doprava za starostou, uložte si hru a pokračujte doprava. Následně se vydejte dál po kolejích a uvidíte rozhovor mezi starostou a vojákem Galbadie. Zachraňte starostu před vojáky a bude následovat opětovný souboj s mechanickým monstrem BGH251F2, který je tentokrát ještě jednodušší než v prvním případě a dokážete ho zničit poměrně rychle za pomoci vašich GF. Po souboji se shledáte s vaší druhou skupinou a budete si moc promluvit s Rinoou. Vraťte se zpět do zahrady, následně pak zamiřte do části Quad a promluvte si se Selphie. Poté zhlédněte několik nových zvratů a nakonec budete muset jako Selphie určit, který člen bude hrát na jaký nástroj. Vyberte nástroje Sax, Piano, Electric Guitar a Bass Guitar a hra se vrátí ke Squallovi. Opusťte pokoj, promluvte si s Rinoou a ocitnete se ve FH. Zde si promluvte s Irvinem, následně i Selphie a dostanete se na koncert. Zde jděte doprava, povšimněte si hanbatého časopisu na zemi a nakonec zhlédněte vývoj dalších událostí.

2.6) Okupace Balambu

Vydejte se do Cidovi kanceláře, nahoře u ovládání zahrady si se všemi promluvte a řekněte Nidě, že jste připraveni vyrazit. Od FH se vydejte k ostrovu severně od vás a zastavte u města Balamb, které navštivte. Promluvte si s hlídkujícím vojákem a ten vás odmítne vpustit dovnitř. Chvíli se tedy procházejte kolem a až si s vámi promluví, tak využijte malé lsti a dostaňte se do města. Zastavte se u Zellovi matky v domku napravo, promluvte si s ní a zamiřte k hotelu, kde si promluvte s hlídkujícími vojáky. Po krátké rozmluvě pokračujte od hotelu dál doprava do přístavu a v zadní části si promluvte s vojákem, který něco hledá na zemi. Poté si promluvte i s druhým vojákem a ten vám sdělí, že velitel tady byl a ulovil rybu. Vraťte se do domu vaší matky, promluvte si s ní a ona vám poví, že velitel využil její kuchyň pro uvaření ryby a ta díky ní zapáchá. Vraťte se tedy do zadní části přístavu, nechte psa načichat se zápachu a sledujte ho na vlakové nádraží. Po krátké scénce se vraťte k hotelu a připravte se na souboj s Raijinem a dvěma vojáky. Ten je jednoduchý a dá se během chvíle ukončit. Dejte si pozor na používání GF Quezacotla stejně jako dalších elektrických kouzel, protože je Raijin absorbuje. Hned po prvním souboji vás čeká druhý, v němž proti vám bude stát Raijin a Fujin současně. Na začátku použijte Draw a vysajte z Fujin nové GF Pandemona a pak za použití jedových útoků souboj dokončete. Po výhře se hra přenese zpět do Balamb Garden a Selphie nadnese, že byste se mohli vydat do Trabia Garden, která se nachází severovýchodně od města Balamb, na severním kontinentu.

2.7) Zahrada Trabia

Vylezte po pletivu nahoru, přelezte zeď a utíkejte za Selphie. Na zemi seberte časopis Weapons Monthly, August Issue a nejlepší kamarádku Selphie, která vlastní její kartu (tu budete moci vyhrát až po dokončení příběhové linie v Trabia Garden). Vydejte se doleva, od ležících lidí pokračujte znovu doleva a jedinou cestou doběhněte až na basketbalové hřiště. Pokuste se odejít, shlédněte další vývoj příběhu a až budete ovládat ducha Squalla, tak vyjděte za ostatními. Nejprve si promluvte s dítětem a poté utíkejte mezi kameny nalevo až dolů na pláž. Po chvíli následujte Irvina do vedlejší místnosti a nakonec si postupně promluvte s Irvinem, Quistis, Selphie a po delší odmlce i s Rinoou. Až budete moci znova ovládat zahradu, tak se vydejte k jihozápadnímu konci jižního kontinentu a tam objevíte dům Edey. Kousek od něj se nachází nad lesem vznášející se zahrada Galbadie.

2.8) Útok na zahradu Galbadie

Poté co dáte rozkazy, tak použijte výtah a sjeďte dolů, kde na vás budou čekat Irvine, Quistis a Selphie. Dva z nich si vezměte do party a zamiřte do části Quad, kde si promluvte se Zellem a následně i Rinoou. Pak se vraťte na můstek, shlédněte úžasnou animaci a zamiřte do části Quad, kde Zell předá prsten Rinoe. Jakmile půjdete dál, tak se trochu změní situace a vy se ve dvou musíte vydat do hlavní haly k počítači, kde uvidíte Squallovu skupinku. Utíkejte za ní směrem na jih až k turniketům, kde dojde k přerozdělení skupin. Vydejte se do 2. patra, ve třídě porazte skupinu paratrooperů a promluvte si s hlídkující členkou SeeDu, která chrání děti. Vraťte se k výtahu, vyjeďte do 3. podlaží a promluvte si s doktorkou Kadowaki a ostatními členy. Pak zamiřte o patro níž, na konci chodby najděte chybějícího studenta jménem Mark a jakmile se objeví paratrooper, ta bude následovat další minihra. Prozkoumejte únikový východ na levé zdi, zvolte možnost Look around for another option a znovu je prozkoumejte. Pak zvolte Press the button, porazte ho a po záchraně Rinoy zamiřte k zadnímu vstupu do zahrady Galbadia. Po vstupu si vytvořte skupinku a následně si uložte hru. Jděte chodbou napravo, pak vyběhněte po schodišti po vaší pravici do 2. podlaží a kolem Raijina jděte doleva. V místnosti napravo si promluvte se studentem a dostanete od něj Card Key 1. Vraťte se do chodby, kde jste si ukládali hru (nedaleko zadního vstupu do zahrady), vydejte se chodbou nalevo a odemkněte dveře po vaší levici. Proběhněte přes ledovou plochu na druhou stranu, projděte dveřmi napravo a vstupte do učebny po vaší pravici, kde se nachází student s Card Key 2. Opusťte třídu, utíkejte dolů k obrazovce a odemkněte dveře. Utíkejte znovu celou cestu dolů a dostanete se zpět k savepointu. Nyní jděte doprava, po schodišti po vaší pravici vyběhněte do patra 3F a odemkněte dveře. Seběhněte po schodech dolů, seskočte dolů na hřiště a vstupte do budovy nalevo. Chodbou proběhněte až do hlavní haly, v jejímž středu se nachází Cerberus a vstupte do chodby vlevo dole. V ní jen zamiřte do třídy nalevo a od dívky získejte Card Key 3, se kterou se vraťte zpět do hlavní haly. Zde si uložte hru v pravém rohu a porazte Cerberuse v souboji, čímž ho získáte mezi svá GF. Opět si uložte hru, vstupte do levé horní chodby (tou, kterou jste dřív přišli do haly) a po schodišti napravo vyběhněte do 2. podlaží. Následně jděte doleva, odemkněte dveře výtahu a vyjeďte do místnosti Master Room, kde si uložte hru a započněte souboj se Seiferem a následně i Edeou. Souboj je dosti obdobný tomu na konci prvního CD jen s tím rozdílem, že teď máte mnohem více možností. Po porážce Seifera si znovu uložte hru, vydejte se výtahem dolů a utíkejte přes chodbu doprava. Po ochozu se dejte doleva, doběhněte k savepointu a po vaší pravici se bude nacházet nenápadný vstup do auditoria, kde vás čeká souboj s Edeou a Seiferem současně. Hned jakmile začne, tak z Edey vysajte nové GF Alexander, poté je oba porazte a budete u konce tohoto CD.

3) Disk 3

3.1) Dům Edey

Opusťte zahradu Balamb, vydejte se k domu Edey a vzadu za domem si promluvte s ní a Cidem. Po návratu do zahrady a Squallovu proslovu si to namiřte do tréninkové centra, vydejte se levou cestou a seberte časopis Weapons Monthly, July Issue. Pak se vydejte na ošetřovnu, zkontrolujte Rinou a bude vás čekat další cesta do snového světa. Tam nejprve porazte draka v minihře a následně se s ním utkejte i ve standartním souboji. Následně se probudíte zpátky na ošetřovně a budete se muset vydat zpět za Edeou do jejího domu, kde od ní dostanete dopis a informace týkající se lodi bílých SeeDů.

3.2) Loď Bílých SeeDů

Severně od Edeina domu se nachází souostroví a v jedné ze zákrut můžete objevit zmíněnou loď, na kterou se naloďte. Promluvte si s vůdcem bílých SeeDů, pak za ním utíkejte vzadu do jeho kajuty a předejte mu dopis od Edey. Po zjištění situace loď opusťte a leťte do Fishermans Horizon.

3.3) Esthar

Squall ponese Rinou na zádech až na východní kontinent Esthar, kde se setkáte s dalšími členy a také Edeou. Vyberte si svoji partu, zamiřte na východ od stanice ke Great Salt Lake, který vypadá jako kráter a vydejte se kupředu, dokud vás nenapadne nemrtvý boss Abadon. Ten je vůči většině útokům a kouzlům hodně odolný, proto na něj používejte kouzlo Curaga, které je v této situaci nejlepší. Pokračujte doprava, prozkoumejte problikávající pozadí a objeví se vchod. Vylezte tedy po žebříku nahoru, doběhněte na konec lávky a vstupte do výtahu. Až zastaví, vydejte se dál k dalšímu výtahu a ten vás přiveze do Estharu, kde opět upadnete do snu. Promluvte si se strážným u výtahu napravo, pak s dalším nalevo a postupně pak i s Moombou, druhým vězněm a znovu Moombou. Pak porazte vojáky, vyjeďte výtahem nahoru a dveřmi napravo opusťte laboratoř. Tam si po rozmluvě uložte hru a vstupte zpět do laboratoře, kde si ze země vezměte časopis Weapons Monthly, First Issue. Sjeďte výtahem zpět dolů, promluvte si s doktorem a porazte útočníky. Následně se vraťte nahoru před laboratoř a doktor Odine vám poví o druhé laboratoři, ve které se nachází Ellone a kam se také přemístíte. Porazte další Estharské vojáky, sedněte si na výtah ve středu místnosti a nechte se odvézt do další části laboratoře. Vstupte do vedlejší místnosti, porazte vojáka a aktivujte panel napravo. Nakonec jen zamiřte výtahem nazpět a vstupte do místnosti vzadu, kde naleznete Ellone. Jakmile se tak stane, hra se přesune zpět ke Squallově skupině. Po převozu k doktoru Odine, se od něj pokuste vyhrát kartu Ward, následně předním východem opusťte místnosti a jděte doprava k výtahové plošině. Nechte se vyvést ven, jděte doleva a na rozcestí znovu doleva. Použijte výtahovou plošinu a nechte se odvést do části Airstation, kde vystupte. Zde si promluvte s postavou Presidential Aide a stejnou cestou se vraťte k místnosti, ve které jste zanechali Rinou a doktora Odine. Promluvte si s tajemníkem u vchodu (President Secretary), seberte časopis Occult Fan IV, který po něm zůstane a následně se za pomocí výtahové plošiny (Lifteru) dostaňte před palác. Znovu jděte doleva a na rozcestí tentokrát doprava. Ta použijte další výtahovou plošinu a nechte se zavést ke vstupu města (City Entrance). Jakmile tam dorazíte, tak jděte dolů k obrazovce a vstupte do podzemní garáže, skrze kterou můžete opustit město Esthar po svých nebo v zapůjčeném voze za 3 500 Gilů, což v tuto chvíli vřele doporučuji. Zamiřte na východ do Lunar Gate, vstupte do budovy a sledujte průvodkyni do další části. Tam si promluvte s členem posádky, následujte ho na druhou stranu místnosti a vyberte, kdo bude odpálen. Nakonec nastupte do kapsle, z druhou skupinkou sledujte Angela ven a na mapě světa se vydejte na jih do části Tears´ Point, v jejímž středu najdete prsten Solomon Ring, který je potřebný pro získání GF Doomtrain.

3.4) Lunatic Pandora

Vraťte se zpět do Estharu, nechte se převézt Lifterem k Odinově laboratoři a u vstupu řekněte výzkumnému asistentovi, že chcete vidět doktora. Pak vstupte do budovy, pomocí další plošiny se přemístěte do laboratoře a tam Odina vyzpovídejte. Vaším úkolem je sejít se s Lunatic Pandorou na jednom ze tří kontaktních bodů. Opusťte tedy laboratoř, dojděte k rozcestí a z něj pokračujte doprava. Dojděte k dalšímu Lifteru, vydejte se kolem něj dozadu a v další části vyběhněte po schodech nahoru a dál doleva. V tu chvíli byste měli dorazit k vozidlu a dvěma vojákům. Počkejte zde a mezi 15:00 a 12:00 (nezdržujte se, abyste stihli časový limit) se zde objeví Lunatic Pandora. Porazte tedy vojáky, naloďte se na palubu a objevíte se u schodiště, kde můžete napravo vysát kouzlo Meteor. Nyní se můžete dostat do skryté části a získat několik bonusů v závislosti na tom, jak jste si počínali s Lagunou při jeho druhém setkání, aneb zdali jste získali Old Keys a také otevřeli tři padací dveře. Vyběhněte po schodech nahoru, použijte výtah číslo 03 a dejte se doprava k tunelu. Nevstupujte do něj a místo toho jděte do pravého spodního rohu obrazovky, kde se nachází skryté schodiště, po němž sejděte k žebříku. Slezte dolů, jděte doleva a přejděte přes balvan. Dostanete se k trojici otevřených padacích dveří a za nimi postupně předmět Power Generator, draw point Silence a Phoenix Pinion. Poté pokračujte dál doleva, ze země seberte časopis Combat King 005 a utíkejte dál do místnosti s draw pointem kouzla Ultima. Vraťte se k žebříku, vstupte do místnosti napravo a vezměte si předmět LuvLuv G, se kterým se vraťte do haly se 3 výtahy. Nyní vyjeďte vzhůru výtahem 01, vysajte z draw pointu kouzlo Holy a utíkejte nahoru. Pokud jste i druhý balvan odpálili, tak ve výklenku po vaší levici najdete Spd-J Scroll. Pokračujte dál po cestě, až narazíte na stroj Mobile Type 8 a shlédněte animaci.

3.6) Záchrana Rinoy

Promluvte si s mužem u dveří, vezměte Rinou do náručí a sledujte Pieta do zdravotnické místnosti, kde ji položíte na stůl v zadní části. Následně se vydejte za Pietem napříč základnou a dojděte do řídící místnosti, kde si prohlédněte panel v pravém zadním rohu. Od Pieta se můžete pokusit vyhrát kartu Alexandera, pak opusťte místnost a zamiřte po schodech nahoru. V horní části se dejte doprava a v místnosti objevíte Ellone, se kterou si nejprve promluvte a poté se od ní pokuste získat kartu Laguna. Poté se vydejte za Rinoou a spustí se poplach. Sledujte ji tedy do kontrolní místnosti, pokuste se s ní promluvit a odhodí vás pryč. Až odejde, tak znovu prozkoumejte pravý panel vzadu a vydejte se po schodech do druhého patra. Zde jděte jakoby do horní části obrazovky a objevíte místnost do šatny. Jděte ke skleněnému oknu nalevo, promluvte na Rinou a následně jděte dozadu k pravému výklenku, ve kterém se převlékněte do skafandru. Vydejte se za Rinou a jakmile se k vám dostanou další astronauti, tak běžte zpět do šatny a odtud do kontrolní místnosti. Tam si promluvte s Pietem, následně i Ellone a následujte ji k únikovému modulu. Tam si s ní znovu promluvte a vstupte do poslední volné komory. Jakmile Ellone zkolabuje, tak zachraňte Rinou ve vesmíru tím, že ji budete držet stále ve středu a nakonec se dostaňte na palubu Ragnaroku. Tam si uložte hru, aktivujte panel nalevo od dveří a poté jimi projděte. Vydejte se lodí kupředu a narazíte na monstra Propagator, která mají schopnost se znovu oživit, pokud je nezabijete ve správném pořadí. Trik spočívá v tom, že po sobě musíte zabít vždy 2 stejně zbarvené monstra a ty se tak nebudou moci oživit. Postupně tedy zlikvidujte modrý, červený, zelený a žlutý pár a vydejte se k místu, kde jeden z nich stál na vyvýšeném místě a nehýbal se. Zde vyjeďte výtahem nahoru, naprogramujte Ragnarok k návratu na zem a vychutnejte si následné události. Nakonec se naloďte znovu na Ragnarok, zamiřte do prostoru pro pasažéry (nalevo od výtahové plošiny) a nakonec se vydejte do kokpitu, kde zvolte další destinaci Sorceress Memorial (můžete volit autopilota). Vyběhněte po schodech nahoru, promluvte si s hlídkou a jděte k inženýrům. Po krátké rozmluvě s nimi jděte doleva a zachraňte Rinou. Poté opusťte lokaci, nastupte do Ragnaroku a zamiřte k domu Edey, kde následujte psa Angela k louce plné květin a tam si promluvte s Rinoou. Nakonec opusťte dům a vraťte se do Ragnaroku.

3.7) Časová komprese

Doleťte v Ragnaroku nad Esthar a přistaňte na přistávací ploše Esthar Airstation. Vydejte se k rozcestí, pokračujte na sever a dojděte až k prezidentskému pálaci, kde použijte jedinou fungující výtahovou plošinu. Od výtahu se vydejte doleva a jedinou možnou cestou dojděte až do kanceláře prezidenta, kterým je Laguna a má u sebe i dvojici Kirose a Warda. Promluvte si s ním, následně vyslechněte plán doktora Odineho ohledně časové komprese a poražení čarodějky Ultimecie a Lagunovi řekněte, že úkol splníte. Následně můžete od Laguny vyhrát kartu Squalla a nakonec se vydejte do části Lunatic Pandora (nachází se nad Tears´ Point). Opusťte Ragnarok, zamiřte na schody před vámi a znovu porazte v souboji Raijina a Fujin. Pokračujte dál, doběhněte do haly s výtahy a použijte ten s číslem 01. Chodbou doběhněte k save pointu, uložte si hru a koridorem před vámi doběhněte k místu, kde vás čeká souboj s bossem Mobile Type 8, který je jako všechny stroje velmi slabý vůči bleskovým útokům. Vydejte se kupředu a narazíte na Seifera, s nímž začne další souboj. Ten začne zabitím Odina (pokud jste ho našli) a získáním nového GF jménem Gilgamesh, což je šermíř disponující celkem 4 útoky. Porazte tedy standardně Seifera a zakončete tak 3. CD.

4) Disk 4

4.1) Souboj s Adel

Opusťte místnost, vylezte nahoru po konstrukci napravo a vstupte do hrobky Adel, kde vás bude čekat souboj s ní. Doporučuji si před souboje navolit na Elem-Def kouzla jako Quake a Holy, které vám v následujícím fightu dost pomohou. Během souboje se musíte soustředit pouze útoku na Adel a za každou cenu se vyhnout útokům na Rinou, proto si dejte pozor jaké útoky používáte. Jelikož Adel použije na Rinou kouzlo Drain, tak z Rinoy vysajte Regen a použijte ho obratem na ni, což zajistí obnovu jejího života. Pak se jen zaměřte na Adel a co nejrychleji ji porazte. Po souboji se dotkněte save pointu, projděte dveřmi na konci chodby a budete bojovat proti bezejmenným čarodějnicím. Ty do jedné porazte a vaše kroky vás zavedou do minulosti do domu Edey. Utíkejte dozadu na dvorek, kde uvidíte, jak se posunete v čase a před vámi se zjeví finální dungeon ve hře Ultimecia Castle. Nyní máte poslední šanci se vrátit zpět, vylepšit si vaše postavy a posbírat věci, které vám chybí.

4.2) Hrad Ultimecie

Vyjděte po řetězech až k hradu, uložte si hru a rozdělte se na dvě skupiny, načež zamiřte přímo do hradu. Tam zjistíte, že jste přišli o většinu svých schopností, které ovšem můžete získat zpět, pokud zabijete jednotlivé super bossy v hradu. Vaším úkolem je totiž ve finále pouze Master Room, kde se skrývá samotná Ultimecia.

-          Jako první vyběhněte po schodech ve vstupní hale a narazíte na bosse Sphinxara, jehož poražením odemkněte si Magii. Dle potřeby si před hradem uložte hru a vraťte se dovnitř.
-          Následně projděte dveřmi před vámi, vylezte na lustr a proběhněte se po něm. Jakmile spadne dolů, tak uvolní zarezlý poklop na zemi a vy budete moci sestoupit do vinného sklepa, kde vás čeká souboj s bossem Tri-Point. Pokud máte magii blesků, tak si ji nastavte do pole Elem-Def-J, protože díky tomu vám většina útoků způsobí buď menší poškození, nebo vám dokonce doplní životy, v závislosti na tom jaké kouzlo a v jakém počtu použijete (nejlepší je samozřejmě 100 Thundaga kouzel). Po souboji odemkněte schopnost Draw.
-          Vyjděte ze sklepa, postavte se na zelený kruh napravo a přehoďte si na podpůrnou partu. S ní se vydejte k hlavní partě, sešlápněte na tlačítko ve stejném zeleném kruhu a přehoďte si na hlavní partu. S tou se vydejte nahoru do patra k lustru, přeběhněte přes něj a na terase vás čeká boss Krysta. Ten counteruje všechny vaše útoky a tak ho musíte zničit co možná nejrychleji. Jeho odolnost vůči fyzickým útokům je vysoká a proto se budete muset spolehnout na magii. Je proto dobré spojit před soubojem vaši nejsilnější magii s Magic a během souboje jen používat triple a double spolu se silnou magií jako je Ultima nebo Flare. Nakonec si ještě dejte pozor na kouzlo Ultima, které sešle jako odplatu a proto si držte hladinu životů vysoko. Po souboji si nyní vyberte schopnost Limit Breaks.
-          Vraťte se do vstupní haly, vyběhněte po schodech nahoru a jděte doprava, kde projděte dveřmi do východního křídla. Zde seběhněte po schodech dolů, projděte dveřmi za Switch Pointem a dostanete se do galerie, kde se nachází Trauma, která nebude nikde k nalezení. Prohlédněte si tedy velký obraz na levé stěně a zjistíte, že název je nečitelný. Nejprve tedy prozkoumejte všechny obrazy zleva doprava ve spodním patře a povšimněte si jejich názvů Ignus (Oheň), Inandantia (Záplavy), Iudicium (Rozsudek) a Intervigilium (Spánek). Poté zamiřte do horního patra a tam objevíte obrazy s nápisem Vigil (Hlídač), Vividarium (Zahrada), Viator (Posel), Venus (Láska), Xiphias (Mečoun), Xerampelinae (Červené šaty), Xystus (Rozcestí) a Inaudax (Zbabělost).  Nyní utíkejte na jižní stranu horního patra a podívejte se na hodiny na podlaze ve spodním patře, které ukazují čas VIII:IIII: VI. Trik je v tom, že tyto písmena jsou vždy spojena s obrazy a každé číslo znamená jiný obraz v tomto případě VIII = Vividarium, IIII = Intervigilium a VI= Viator. Vraťte se tedy dolů do spodního patra, znovu prozkoumejte obraz nalevo a zvolte název obrazu Vividarium Intervigilium Viator. Tím puzzle vyřešíte a za vámi se objeví boss Trauma. Ten je poměrně jednoduchý a stačí na něj útočit silnými fyzickými útoky nebo větrnými kouzly jako je Tornádo a měli byste ho rychle poslat k zemi. Vyberte si schopnost GF.
-          Projděte zadní dveřmi v 1. podlaží galerie, pokračujte chodbou, která se nachází za Switch pointem, dolů do vězení a vydejte se dál levou chodbou. Utíkejte k obrazovce, od mrtvoly seberte Prison Key a objeví se boss Red Giant. Ten je extrémně imunní vůči většině útokům, proto se budete muset spolehnout na Diablose nebo Cactuara, jehož útok ignoruje obranu nepřítele. Rovněž můžete používat kouzlo Demi a nakonec ho ubít pomocí normálních útoků. Jako další si zvolte schopnost Ressurection. Další možností jak zničit obranu Red Gianta je používat kouzlo Meltdown a následně spoléhat na standartní fyzické útoky.
-          Nyní se vraťte do spodního patra Grand Hall, kde se nachází lustr a poklop vedoucí do vinného sklepa a pokračujte dál dveřmi vzadu. Dostanete se na nádvoří, odkud běžte dvojitými dveřmi vzadu za fontánou a vyběhněte po schodišti nahoru na dřevěný most. Dojděte po něm opatrně až ke klíči (Armory Key) a seberte ho. Pokud se vám stane, že spadne dolů není to žádný problém, protože se dostanete hned k místu, kde se nachází dveře do zbrojírny. Vraťte se tedy do galerie, odtud dveřmi dál a skrz Switch Point projděte dolů do části Flood Gate, kde napravo odemkněte dveře do zbrojírny (pokud by klíč z mostu spadl, pak by se objevil zde ve vodním příkopu). Uvnitř zbrojírny už vás bude čekat monstrum Vysage, které se po své porážce promění v bosse Gargantua. Ten rovněž nevyžaduje, žádnou speciální taktiku a dá se zvládnout několika útoky, či za použití limit breaku. Po souboji si aktivujte schopnost Item.
-          Běžte zpět do Grand Hall a odtud zadními dveřmi na nádvoří, kde prozkoumejte levou část fontány a najdete Treasure Vault Key. Vraťte se do hlavní haly, vyběhněte po schodech nahoru a utíkejte doleva do západního křídla. Zde seběhněte po schodech dolů, projděte dveřmi a dostanete se do dlouhé chodby vedoucí dozadu. Za druhým sloupem nalevo můžete objevit skryté dveře, které odemknete získaným klíčem a vstoupit do pokladnice. Zde vás čeká jednoduchý úkol, otevřít naráz všechny 4 kontejnery, což bude mít za následek vyvolání bosse Catoblepas, který je slabý vůči zemním a vodním kouzlům. Rychle ho tedy zabijte, přežijte jeho odplatu v podobě kouzla Meteor a aktivujte schopnost Save.
-          Vraťte se na dřevěný most, kde jste našli Armory Key, projděte dveřmi vzadu a po točité cestě vyběhněte na vrchol hodinové věže. Z levé části skočte na kyvadlo, na protější straně z něj seskočte a vyběhněte ven, kde na vás čeká drak Tiamat, který je velmi odolný proti ohni i bleskům a kompletně imunní vůči větrným kouzlům. Nejlepší taktikou je zde nastavit na Elem-Def-J kouzla Firaga a Flare a zničit ho ručně, nebo jeden Squallův Limit Break zakončený zdrcujícím Lion Heartem.

Po získání všech schopností nazpět se můžete utkat s nejtěžším bossem ve hře, kterým je Omega Weapon, nebo se vydat za Ultimeciou. Dostaňte se na vrchol hodinové věže, vstupte do mechanické části a jižním východem ji opusťte. Po hodinových ručičkách přejděte na západ, slezte po žebřících až dolů a doběhněte až k Save Pointu, kde si uložte hru. Nakonec vstupte do malé budovy vzadu a připravte se na finální střet s čarodějkou Ultimecia.

4.3) Finále

Finální střet má celkem 4 části, z nichž ta první je proti lidské podobě Ultimecie, která si vybere 3 hrdiny, proti kterým začne souboj. Na nic nečekejte a zabijte ty, které nechcete, abyste měli dohromady svoji nejsilnější trojku. Poté zakouzlete na dva krajní mágy kouzlo Triple a na Squalla Auru, aby mohl neustále využívat svůj limit break. Squallův úkol je jasný a měl by pouze útočit, zatímco krajní postavy si nechte hlavně na léčení pomocí Curaga a také na oživování za pomoci Full-Life a likvidaci obrany nepřítele za pomoci Meltdownu. První Ultimeciu zabijete celkem rychle a započne druhý souboj s nejsilnějším GF, kterým je Squallův Griever. Ten bude rovněž bez větších problémů, dokud nepoužije Shockwave Pulsar kouzlo, které s plnými životy v pohodě přežijete. Třetí část souboje se bude odehrávat proti hybridu, který vznikne ze spojení Ultimecie a Grievera. Zde se ještě pořád držte přímého útoku a ani na chvíli nepolevujte, dokud se vám nezjeví finální a skutečná forma Ultimecie. Proti ní se držte stejného postupu, jen s tím rozdílem, že pokud si přivolá svoji spodní část, tak útočte primárně na ni. V opačném případě na vás sešle kouzlo Apocalypse, které asi ani nepřežijete, jelikož krátce před ním vám sníží životy na 1 a vy se nestačíte vyléčit. Jakmile ji dorazíte, tak si můžete pogratulovat k dohrání tohoto dílu a vychutnat si závěr.

Žádné komentáře: