Narshe
Shlédněte krátkou sekvenci na
zasněženém útesu, v níž se seznámíte s vojáky Biggsem a Wedgem a počkejte,
dokud se neocitnete v hornickém městečku jménem Narshe. Vydejte se na sever,
zlikvidujte městkou stráž a neuhýbejte z cesty, dokud se neprobojujete do dolu.
Hned po vstupu si nalevo uložte hru a pokud chcete, tak si nechte vysvětlit
funkci savepointu. Potom běžte dál a prozkoumejte mříže, které vám brání v postupu.
Jakmile je Biggs zničí, tak se pokuste jít dál a do cesty vám vběhne strážný,
který na vás pošle prvního bosse ve hře, který se jmenuje Ymir. Ten je poměrně
jednoduchý, pokud se budete držet následujícího scénáře: S dívkou použijte
Magitek Missile a dvojici vojáků nechte v klidu a pouze si s jejich pomocí
ošetřete zranění. Jakmile se boss schová do své ulity (poznáte to dopředu,
podle zvuků, které bude vydávat), tak na něj v žádném případě neútočte, protože
by vám to vrátil i s úroky v podobě elektrického výboje. Hned poté, co z ulity
vyleze, tak můžete znovu zaútočit a celý proces opakovat, dokud nezemře. Po
souboji vstupte do další části dolů, kde naleznete zamrzlého Espera a odehraje
se další animace. Až se proberete v domku, tak si promluvte se svým zachráncem
a zjistíte, že dvojice vojáků vás ovládala pomocí speciálního obojku. Následně
ženu pojmenujte dle originálu Terra (tak na ni budu poukazovat v návodu) a
znenadání se u domu objeví strážní, kteří budou požadovat vydání dívky. Zadními
dveřmi opusťte dům, jděte na západ a vstupte do jeskyně. Tou vede v tuto chvíli
pouze jedna cesta a ta skončí v místech, kde vás vojáci obklíčí a Terra se
propadne do nižší části jeskyně a omdlí. Po flashbacku se hra přenese do domu,
který jste před chvílí opustili a na scéně se objeví druhý z našich hrdinů,
jenž se jmenuje Locke. Ten se po krátké rozmluvě vydá Terru hledat a jakmile ji
najde, budou oba napadeni vojáky. Naštěstí vám na pomoc přispěchají mooglové a
vy budete mít tři skupinky, které lze ovládat. Nejprve tedy porazte obyčejné
vojáky, následně i jejich vůdce na jihu a po skončení několika animací, budete
moci opustit Narshe a dostanete se tak na mapu světa. Zde si můžete vylevelovat
vaši dvojici či prozkoumat okolí a nakonec by vás kroky měli zavést na jihozápad
do pouště, kde se nachází hrad Figaro.
Figaro Castle
Utíkejte na sever do trůnního
sálu, promluvte si s králem, který se vám představí jako Edgar a následně se
vydejte ven před hrad na nádvoří. Vstupte do dveří vlevo dole, seběhněte po
schodech napravo a jedinou možnou cestou zamiřte do západní části hradu. Zde si
promluvte s vrchní kněžkou, která vám poví o králově dvojčeti jménem Sabin a
pak se vraťte zpět do trůnního sálu, kde si znovu promluvte s králem Edgarem.
Během rozhovoru budete přerušeni návštěvou císařova mága jménem Kefka.
Promluvte si s jeho doprovodem, následně i se samotným Kefkou a jděte nahoru ke
dveřím vedoucím do hradu. Zde si promluvte s Lockem, shlédněte animaci a poté
jako Terra následujte Lockeho do pokoje, který se nachází ve východním křídle.
Zde vyzpovídejte Lockeho a dozvíte se o tom, že Edgar spolupracuje s císařstvím
pouze naoko a ve skutečnosti podporuje povstaleckou skupinu. Poté se hra
automaticky přesune k Edgarovi, který zjistí, že je hrad v plamenech a tak bude
muset připravit plán útěku. Promluvte si tedy s Kefkou, následně s kancléřem
postávajícím u vchodu do hradu a uvidíte, jak se celý hrad ponoří do písku.
Během následného útěku vás napadne dvojice MagiTeků, kterou budete muset
porazit. Až se tak stane, pokračujte na jih k jeskyni (doporučuji slézt z
Chocoba, protože je na něm svět zpočátku dosti nepřehledný), u vchodu si
promluvte s vojákem a vstupte dovnitř. U jezírka s želvou se můžete vyléčit
díky léčivému prameni a rovněž si zde všimněte tajného vchodu, který budete
moci využít až později. Nakonec už se jen probojujte jeskyní na druhou stranu a
zamiřte do města na jihovýchodě.
South Figaro
Jděte do hospody (Pub), kde si
promluvte s ninjou Shadowem, následně se vydejte na průzkum města a dle chuti
si nakupte potřebné vybavení v místních obchodech. Pak opusťte město, jděte na
východ a poté na sever do hor.
Mt. Kolts
Probojujte se jeskyněmi k
provazovému můstku, přejděte přes něj na druhou stranu a vstupte do jeskyně.
Tam si nejprve odpočiňte (použijte sleeping bag nebo tent na save pointu), pak
si uložte hru a druhým východem vyjděte ven. Pokračujte spirálovitou cestou do
středu této části, tam si promluvte s Vargasem a začne souboj. Nejprve se
zbavte Ipoohů, kteří chrání Vargase a následně útočte i na něj. Jakmile mu
uberete dostatek HP, tak se na scéně objeví Sabin a ostatní souboj opustí. Se
Sabinem nejprve útočte normálně a jakmile se objeví zpráva o použití blitzu,
tak jej použijte (najeďte na blitz, potvrďte a zmáčkněte ←, →, ← a x). Po
skončení souboje se k vám Sabin přidá a vy budete moci opustit pohoří. Na mapě
světa se vydejte na sever a vstupte do jeskyně, která se bude nacházet po vaší
pravici.
Returner´s Hideout

Sabinův scénář:
Útok na Doma Castle
Vstupte do domečku na východě,
promluvte si se Shadowem a přiberte ho k sobě do party. Pak opusťte lokaci, v
níž se zrovna nacházíte, jděte na jihovýchod ke skalám, od nich pokračujte na jihozápad
a vstupte do vojenského ležení u mostu. Jděte o jedno políčko dolů, zhlédněte
rozhovor dvou vojáků a pojmenujte si nového hrdinu jménem Cyan. Pomocí jeho 2.
šermířské techniky Bushido zabijte nepřátelského velitele a hra se přenese zpět
k Sabinovi a Shadowovi. Jděte dolů, zhlédněte rozhovor mezi vojákem a generálem
Leem a počkejte, až opustí vojenský tábor. Do všeho se vloží Kefka a vy ho
budete muset pronásledovat napříč táborem a podstoupit několik soubojů. Nakonec
Kefka otráví řeku a hra se přenese do Doma Castle. Se Cyanem utíkejte do
trůnního sálu a promluvte si s králem. Po jeho smrti opusťte trůnní sál, jděte
do místnosti vpravo a tam najdete svoji rodinu. Se Sabinem zamiřte z boku k
Cyanovi, pomozte mu zbavit se nepřátelských vojáků a nasedněte do připravených
Magitek Armorů, s jejichž pomocí se probojujte ven z ležení. Na mapě světa
přejděte přes most, poté jděte dolů a přes další most napravo zamiřte do lesa
mezi skalami, nazvaného Phantom Forest. Proběhněte lesem na nástupiště a
nastupte do připraveného vlaku.
Sabinův scénář: Vlak
duchů

Sabinův scénář: Barenské
vodopády
Jděte k okraji útesu, rozlučte
se se Shadowem a seskočte dolů. Během seskoku zabijte několik ryb, včetně jedné
silnější a nakonec se objevíte na pevnině, kde vás objeví Gau. Jakmile uteče,
tak utíkejte na jihovýchod do městečka Mobliz a kupte si v item shopu sušené
maso (dried meat). Potom opusťte město a bojujte, dokud se po skončení souboje
neobjeví Gau. Rychle mu hoďte sušené maso a on se k vám přidá. Jakmile se tak
stane, bude následovat vysvětlení, jak se může Gau naučit nové útoky od
nepřátel. Potom se vydejte do jeskyně jižně od Moblizu, projděte jí na druhý
konec a opět seskočte do vody. Během vodního putování zlikvidujte nepřátele,
protáhněte se jeskyněmi, na něž můžete narazit a dostanete se do města, kde se
naloďte na připravenou loď a odplujte do South Figara. Poté si uložte hru a
vyberte si Lockeho scénář.
Lockeho scénář: South
Figaro

Scénář Terry a
Edgara: Narshe
Nejprve dokončete putování na
voru, pak se vydejte na mapě na severozápad a dojděte do městečka Narshe. Od
vstupu se dejte doleva, prozkoumejte zeď a tajným tlačítkem odkryjte vstup do jeskyně.
Vydejte se kupředu, jedinou cestou doběhněte do jeskyně, kde vám cestu ukáže
světlo savepointu a probojujte se až do Arvisova domu, kde se setkáte s
ostatními. Uvnitř se pak budete muset připravit na Kefkův útok. Jakmile budete
na zasněženém kopci, tak si nejprve uložte hru a poté si promluvte s Banonem.
Rozdělte se na tři skupinky, zabijte imperiální vojáky a zaútočte na Kefku. Po
souboji uteče a hra se přenese k zamrzlému Esperovi. Po ukončení scénky se
probudíte v Arvisově domě a vaším úkolem bude opustit vesnici a zamířit do
hradu Figaro, jihozápadně od Narshe.
Cesta na západ
V první místnosti seběhněte po
schodech nalevo dolů, promluvte si se starcem a odcestujte ke Kohlingenu. Pak
opusťte hrad, utíkejte na jih a dle potřeby, si v Jidooru dokupte vybavení.
Potom se vraťte na mapu světa, jděte kousek na východ, následně na sever a
vstupte do mrtvého města.
Zozo
Jděte do jihozápadní části
města, vstupte do obchodu s relikviemi a vyběhněte na ochoz. Jděte po schodech
nahoru a přeskákejte na západní věž. Tam vyběhněte do horního patra, dostaňte
se zpět na východní věž a pokračujte v cestě na vrchol věže. Po cestě si
promluvte s bossem Dadalumou, porazte ho fyzickými útoky a pokračujte do
nejvyššího patra. Tam vyslechněte Ramuha, který vám vylíčí kus historie,
seberte Espery a opusťte město. Na mapě se vydejte na jih do Jidooru.
Jidoor
Jděte do nejsevernějšího domu,
promluvte si s impresáriem a přečtěte si dopis, který upustil poblíž dveří.
Pojmenujte si Setzera, který se brzo stane členem vaší skupiny a opusťte město.
Nakonec se vydejte na jihovýchod od Jidooru a po úzké cestičce se dostanete na
konec poloostrovu, kde se nachází dům opery.
Opera House

Továrna Magiteků
ve Vectoru
Ve východní části města si
promluvte se starcem za bednami a nechte ho odlákat pozornost vojáků. Pak
vylezte na bednu, po železné konstrukci doběhněte za záda vojáků a zamiřte do
továrny na severu. Probojujte se do druhé místnosti a naskočte na pás, na
kterém jsou převáženy Magitek brnění. V místnosti, kam vás pás zaveze,
shlédněte animaci s Kefkou, nechte se svézt dolů do jámy za Espery a v
místnosti nalevo si uložte hru. Pak začněte souboj s Ifritem a Shivou a jakmile
je porazíte, tak zjistí, že vlastníte sílu Ramuha. Promluvte si s nimi a
poté, co se promění v krystaly, tak si přivlastněte jejich sílu. Znovu si
uložte hru, zamiřte do dveří vpravo a vyběhněte po schodech nahoru. Pokračujte
kolem nádrží do další místnosti, porazte v souboji bosse Number 024 a vstupte
do další místnosti. Jděte nahoru, přehoďte vypínač a promluvte si se Cidem.
Jakmile sekvence skončí, tak utíkejte doprava a nastupte do výtahu. Dole si
uložte hru a znovu si promluvte se Cidem. V důlním vozíku se pokuste opustit
továrnu, na konci cesty zabijte dalšího bosse a po kolejích dojděte až k místu,
kde se znovu setkáte se Setzerem. Během útěku se vás pokusí Kefka zastavit a
tak bude následovat souboj s rameny robota. Levé rameno absorbuje blesky a
pravé zase oheň, takže se vyvarujte používání těchto útoků. Až ho porazíte, tak
se všichni vydají zpět za Terrou.
Minulost ve světě
Esperů

Cave to the Sealed
Gate
V jeskyni je hodně nemrtvých
monster a přesně z toho důvodu jste si měli nakoupit lektvary Holy Water. Pokud
na nějaké takové monstrum narazíte, tak na něj hoďte jeden lektvar a ono
automaticky umře. Vydejte se jeskyní kupředu a probojujte se do patra Basement
3. Dojděte k místu, kde najdete 2 tahadla poblíž sebe, zatáhněte za to vlevo a
vstupte do tajné místnosti. Vyspěte se ve stanu, uložte si hru a venku pak
zatáhněte za pravou páku. Objeví se ninja, kterého porazte a prozradí vám, že
má poklad zakopaný pod schodištěm. Utíkejte na dřevěnou lávku vpravo, aktivujte
další tahadlo a seběhněte po schodech dolů. Vstupte do skalní stěny napravo,
protáhněte se jí nahoru a jděte doprava ke schodům. Nešlapejte na žádné
tlačítko, dejte se na jih a pak na západ. Sešlápněte spínač na vyvýšenině,
jděte do zpřístupněné jeskyně a seberte si poklady. Vyjděte ven z jeskyně,
jděte na východ a dostaňte se za pomocí tahadel do další části jeskyně. Tam už
si jen uzdravte postavy, utíkejte na sever a shlédněte sekvenci u brány do
světa Esperů. Jakmile začne souboj s Kefkou, tak ho zdržujte, dokud Terra
neotevře bránu a až budete moci ovládat vaše postavy, tak se vydejte nazpět.
Jakmile vám Espeři zlikvidují vzducholoď, tak opusťte její trosky a vydejte se
do Vectoru ve středu kontinentu.
Vector
Utíkejte na sever k paláci,
nechte se odvést k císaři Gestahlovi a promluvte si s ním. Poté, co Gestahl
odejde, tak si promluvte během 4 minut s co nejvíce vojáky a při večeři
odpovězte na císařovy otázky. Po skončení večeře opusťte město a vydejte se na
jihovýchod do Albrooku. Uvnitř města se vydejte na východ, pak na jih do
přístavu a promluvte si na lodi s kapitánem Leem. Potom utíkejte do hostince
(Inn), vyspěte se a ráno se naloďte. Nakonec odplujte z města, na lodi si
promluvte s Leem a Shadowem a až zakotvíte, tak se vydejte do města na
severovýchodě.
Thamasa
Jděte do domu v severní části
města, uvnitř si promluvte se Stragem a jeho vnučkou Relm a následně se jděte
ubytovat do hostince. V noci vás probudí Strago a řekne vám, že je jeho vnučka
v nebezpečí. Utíkejte tedy k hořícímu domu, tam si znovu promluvte se Stragem a
vstupte dovnitř. Probojujte se domem do severní části, kde najdete nehybný
plamen a po konfrontaci s ním začne souboj s bossem. Pomocí ledových a vodních
kouzel ho zlikvidujte a následně zachraňte Relm. Nakonec opusťte město a
pokračujte na západ do jeskyně bohů.
Jeskyně Bohů
První jeskyni opusťte
východním průchodem a dojděte až do části se třemi sochami, které prozkoumejte.
Poté seběhněte po schodech dolů a zaútočí na vás Ultros. Odolávejte mu do
chvíle, než dorazí Relm a s ní pak použijte schopnost Sketch, načež Ultros uteče.
Druhým východem opusťte jeskyni, uložte si hru a propadněte se levým, spodním
otvorem v podlaze. Po můstku doběhněte na sever, opusťte jeskyni a jedinou
cestou doběhněte do další, kde se setkáte s Espery. Po skončení animací a
vraždě generála Lea nastupte do vzducholodi, jděte ke kormidlu a zvolte první
možnost (najít létající kontinent).
Létající kontinent

World of Ruins
Probuzení
Po probuzení v domku na pláži
si promluvte se Cidem a nechte ho ulehnout do postele. Jděte na pláž, ulovte
rychlé ryby a doneste je Cidovi. Pak vás dovede k voru a vy tak budete moci
vyrazit. Pokud Cid umře, tak se dostanete na útes, kde prohledejte tělo mrtvého
ptáka a počkejte, až se proberete na pláži. Potom utíkejte do domu, přečtěte si
dopis a dle jeho pokynů najdete vchod do sklepa nalevo od pece. Projděte tedy
až do sklepa a vytáhněte vor na pláž a uvidíte, jak Celes odpluje. Až se
dostanete na pevninu, tak už jen utíkejte na sever a vstupte do městečka Tzen.
Tzen
Vyběhněte po schodech nahoru a
odehraje se animace, ve které se setkáte se Sabinem. Rychle vstupte do domku,
utíkejte do západní části a po schodech seběhněte dolů. Jděte do severní části,
seberte dítě nad krbem a opusťte dům. Až se k vám Sabin připojí, tak opusťte
město a vydejte se nejprve na východ a pak na sever do městečka Mobliz (SV cíp
kontinentu).
Mobliz
Po příchodu zamiřte do domku,
kam utekl malý chlapec, seběhněte do sklepa a promluvte si s Terrou, která
s vámi nebude chtít odejít. Následujte ji do vedlejší místnosti, opět si s ní
promluvte a shlédněte flashback, který zobrazí události, které se staly během
Kefkova útoku. Pokuste se tedy odejít a odehraje se scénka, v níž přiběhne malý
chlapec a ohlásí útok Humbaby. Nechte Terru v souboji zemřít a počkejte, až se
objeví Celes se Sabinem a donuťte Humbabu k útěku. Pak opusťte trosky vesnice,
na mapě jděte kousek na jih a v západní části lesa si ve stáji najměte chocobu.
S ním se vydejte na západní výběžek tohoto kontinentu, který vypadá jako prak a
na severu vstupte do města Nikeah.
Nikeah
Jděte do hospody v obchodní
čtvrti, uvnitř si promluvte se všemi bandity a jakmile ten sedící opustí
hospodu, tak za ním vyjděte ven. Vydejte se na tržnici severně od vás,
promluvte si s mužem, který je nápadně podobný Edgarovi a pronásledujte
ho, dokud se nedostanete k lodi. Tam shlédněte sekvenci, doplavte do dalšího
přístavu a zamiřte do hostince (Inn), kde si v horním patře opět promluvte
s vůdcem pirátů. Nakonec opusťte město, na mapě světa se vydejte kousek na
západ a vstupte do jeskyně.
Figaro

Kohlingen
V hospodě si promluvte se
Setzerem a přemluvte ho, aby se k vám opět připojil. Následně se odehraje
sekvence, která vám ukáže lokaci hrobky, v níž je pochovaná Setzerova
přítelkyně Darill. Opusťte město, vydejte se na západ a po příchodu k hrobce
nechte Setzera, aby ji otevřel. Pak vstupte dovnitř, sejděte do 2. podzemního
patra a utíkejte do místnosti vlevo dole. Seběhněte dolů po schodech,
prozkoumejte pravý spodní roh a tajnou chodbou dojděte k truhle, ve které
najdete Growth Egg (díky této relikvii získá postava dvojnásobné množství zkušenostní
z boje). Vraťte se tajnou chodbou zpět, projděte horními dveřmi a stiskněte
tlačítko na stěně. Vraťte se zpět do hlavní místnosti v 2. podlaží a vstupte do
dveří vpravo nahoře. Po prozkoumání náhrobku se vydejte otevřenou cestou
kupředu, stiskněte další spínač a z hlavní místnosti zamiřte do dveří dole
uprostřed. Pomocí želvy se nechte převézt na druhou stranu, stiskněte spínač a
využijte další želvu. Uložte si hru, vstupte do další části a prozkoumejte hrob
Darill. Hned poté začne souboj s dalším bossem Dullahanem. Po jeho zabití se
vydejte uvolněnou cestou k vzducholodi a po skončení sekvence přistaňte u
nedalekého městečka.
Maranda

Mobliz
Jděte do nejzápadnějšího
domku, tajnou chodbou za knihovnou sestupte do podzemního podlaží a promluvte
si s Terrou. Po chvíli se znova objeví Humbaba, takže si uzdravte postavy a
vyběhněte před dům, kde započne souboj. S Celes využívejte její léčivé
schopnosti a hlavně Runic, který dokáže absorbovat magické útoky a s ostatními
členy, pak jejich unikátní dovednosti. Až Humbabu zabijete, tak bude následovat
rozhovor a Terra se k vám opět přidá. Opusťte Mobliz, leťte na kontinent
severně od vás a přistaňte v oblasti, kde uslyšíte hrát hudbu, při níž jste se
poprvé setkali s Gauem. Procházejte se kolem a počkejte, dokud se po souboji
neobjeví Gau. Znovu mu dejte kousek sušeného masa a on se k vám přidá. Poté
prohledejte západní část, jižní poloviny kontinentu a najdete vstup do jeskyně.
Jeskyně
v regionu Veldt

Koloseum
Promluvte si s mužem před
dvojitými dveřmi, vsaďte do souboje získanou zbraň Striker a vyberte postavu,
která se utká se Shadowem. Jakmile ho v automatickém souboji porazíte, tak se k
vám přidá do party. Nakonec už jen koloseum opusťte a leťte na jih do Jidooru.
Jidoor
Vstupte do Owzerova domu na
severu, rožněte lampu a po schodech nalevo vyběhněte do galerie s obrazy.
Prozkoumejte obraz ženy v levém spodním rohu, zabijte monstra, která na vás
zaútočí a projděte zpřístupněnými dveřmi. Seběhněte dolů do sklepa, pokračujte
dál pravými dveřmi a dostanete se k trojici dveří. Projděte dveřmi nalevo,
doběhněte do místnosti se třemi obrazy a prozkoumejte ten prostřední. Zabijte
monstrum, projděte dveřmi a za nimi si uložte hru. Pravými dveřmi pokračujte do
místnosti, kde Realm kreslí obraz, promluvte si s Owzerem a ten vám prozradí,
že obraz ovládl démon Chadarnook. Ihned poté vás napadne a vy se ho budete
muset zbavit. Potom prozkoumejte knihovnu, vezměte si z ní magický kámen s
Esperem Lakshmi (Starlet) a opusťte město. Do party si vezměte Relm a zamiřte k
věži jižně od městečka Nikeah, která je dokola obklopena skalami.
Věž okultistů
Hned po vstupu shlédněte
sekvenci se Stragem a jakmile se k vám přidá, tak opusťte věž. Nasedněte do
Falconu, leťte ke skalám severně od Tzenu a pokuste se přistát na travnatém
placu uprostřed. Rozdělte se na dvě skupinky po čtyřech a vstupte do jeskyně.
Fénixova jeskyně

Kefkova věž
Žádné komentáře:
Okomentovat